Left Logo
Right Logo
Ροή Ειδήσεων

🖊️Το ανάγνωσμα περγαμηνή ως αποχαιρετισμός του Πετράν για το Βάσο…

Όλες οι κατηγορίες: Περγαμηνής ανάγνωσμα📜

📖Περίπου 3`

➡️Ασφαλώς και δεν θα μπορούσε να καθόταν με σταυρωμένα τα χέρια ο «Γκάλης της κυπριακής καλαθοσφαιρικής σύνταξης», ο δάσκαλος, ο Πετράν, ο Πέτρος Χ`Χριστοδούλου…

Λόγω βέβαια του γεγονότος, του θλιβερού γεγονότος αναχώρησης του Βάσου Βασιλείου για Τα Επουράνια, με τη μετάβαση να σημειώνεται στις 18 τρέχοντος…

Ο Πέτρος, με μιαν μακροσκελή του ανάρτηση… έτρεξε τη μνήμη του, 30 χρόνια πριν, όταν ο ίδιος ως δημοσιογράφος της αποστολής στο Ρέικιαβικ με το Αντιπροσωπευτικό μας συγκρότημα, για την Προκριματική φάση του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος του 1997, έζησε μιαν από τις πιο τρανές αδικίες που υπέστη ποτέ η Εθνική μας!

✍️Αρχηγός της αποστολής, ήταν ο αείμνηστος Βάσος Βασιλείου και στο πιο κάτω κείμενο, ο Πετράν, θυμάται και εξιστορεί όλα εκείνα τα γεγονότα…   

Όταν «παρέσυρα» τον Βάσο

Θλιβερό το μαντάτο.

«Έφυγε» στα 78 του από τον μάταιο τούτο κόσμο ο Βάσος Βασιλείου, άλλοτε αντιπρόεδρος της Κυπριακής Ομοσπονδίας Καλαθοσφαίρισης και παράγων του Κεραυνού Στροβόλου.

Μολονότι «ποδοσφαιρικός», ο Βάσος, αγκάλιασε στην πορεία και το μπάσκετ. Ανήλθε σε αξίωμα στην ΚΟΚ, προσφέροντας τις υπηρεσίες του με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στην Ομοσπονδία, στο άθλημα και στο σωματείο του.

Όσοι τον ζήσαμε και σε διοργανώσεις στο εξωτερικό, είχαμε να λέμε για την άριστη επιτέλεση των καθηκόντων του ως αρχηγός αποστολής. Πρακτικός, έλυνε και το παραμικρό πρόβλημα για τους παίκτες και τους προπονητές, στεκόταν ένθερμα δίπλα στην ομάδα.

Όμως, έμενε διακριτικά έξω από προπονητικά, τεχνικά και θέματα τακτικής. Είχε επίγνωσίν του τι και πόσο κατείχε το άθλημα. Όχι σαν κάτι άλλους, που δεν ήξεραν που πέφτουν τα γήπεδα του μπάσκετ, η γνώση τους είναι κάτω από το μηδέν και έκαναν ή κάνουν και τους σατράπηδες και καπηλεύονται επιτυχίες που δεν τους ανήκουν.

Όπως είπαμε στεκόταν σταθερά κοντά στις εθνικές ομάδες που συνόδευε και μια φορά από αυτή του τη δυναμική παρουσία, εισέπραξε και τιμωρία από τη FIBA. Πρόστιμο νομίζω είχε “φάει” και αυστηρή επίπληξη, ίσως και κάποια απαγόρευση-αποκλεισμό από διεθνείς αγώνες,  δηλαδή να μην πάει σε διοργάνωση συνοδός ομάδας!

Για εκείνη την ποινή έφταιξε και η αφεντιά μου, περισσότερο από τον Βάσο, αλλά δεν μπορούσε η FIBA να μου κάνει κάτι και έπεσε πέλεκυς πάνω στον φίλο μας τον Βάσο, με τον οποίον μετά κάναμε ανέκδοτο μεταξύ μας το θέμα αυτό.

Η ιστορία έγινε σε ένα Τσάλεντζ Ράουντ, δηλαδή σε  όμιλο προκριματικής φάσης του Ευρωμπάσκετ Ανδρών ’97, στο Ρέικιαβικ το 1996, έναν χρόνο πριν από την τελική φάση. Η ομάδα μας, αν και αουτσάιντερ, πήγε με φιλοδοξία και υψηλές βλέψεις για πρόκριση, με κόουτς τον Περικλή Ταυρόπουλο.

Θα περνούσαν δύο ομάδες από το γκρουπ μας, η μία θέση ήταν καπαρωμένη από την πανίσχυρή Δανία, που είχε, μεταξύ άλλων, δύο θηρία των 2,10μ.-2,13μ. μέσα στη ρακέτα, τους Άντερσεν και Λάρσεν, οι οποίοι έπαιξαν με την ΑΕΚ του Ιωαννίδη στο Φάιναλ Φορ της Ευρωλίγκας.

Για το άλλο εισιτήριο θα σκοτώνονταν Ιρλανδία, Ισλανδία (γηπεδούχος) και η αουτσάιντερ ομάδα μας, που άρχισε με μπαμ! Νίκησε την Ιρλανδία των 8-9  Αμερικανοϊρλανδών,  που (θα) έκαναν καριέρα στην Ευρωπη, σε μεγάλα πρωταθλήματα, Ιταλία, Ισπανία, Ελλάδα (Κάλαχαν, Σεκούντα, Κέισι, οι δύο Μπερκ, ο Τόμιντι κ.ά.).

Νομίζω ότι είχε βάλει το νικητήριο ο Σολέας, είχαμε νικήσει με έναν πόντο διαφορά. Η Ισλανδία ήταν γεμάτη και ομοιογενής, με10 δολοφόνους σουτέρ στη δωδεκάδα της! Τους είχαμε ήδη βάλει από κάτω σε άλλες διοργανώσεις., υπήρχε πίστη για νίκη στα παιδιά  μας. Τα πράγματα δεν πήγαν ακριβώς όπως θέλαμε, γιατί η Ισλανδία με διαιτητική βοήθεια νίκησε την Ιρλανδία, κι αυτό με τους διαιτητές μας έβαλε σε προβληματισμό.

Ως είθισται σε κάθε τέτοια διοργάνωση ορίζονται διαιτητές από τις χώρες που συμμετέχουν και δύο ουδέτεροι, για τα κρίσιμα ματς. Νικούν, λοιπόν, οι Βίκινγκς με το σπρωξιματάκι τους, έτσι ο αγώνας μας μαζί τους γίνεται ζωής ή θανάτου. Να σημειώσουμε ότι όλες οι ομάδες έμεναν στο ίδιο ξενοδοχείο  μαζί και οι διαιτητές (που δεν θα έπρεπε) και οι επίσημοι, αξιωματούχοι ομοσπονδιών και της FIBA.

Βρισκόμαστε παραμονή του αγώνα με την Ισλανδία, τυχαίως πέφτω μέσα στο ξενοδοχείο σε μια αίθουσα που ήταν μάζωξη τύπου κλειστό πάρτι.

Οι ουδέτεροι διαιτητές, «Φιμπαίοι κομισάριοι», η πρόεδρος της Ομοσπονδίας της Δανίας (ναι, είχανε γυναίκα πρόεδρο), παλιά μπασκετμπολίστρια, Ισλανδοί και Ισλανδές της Ομοσπονδίας. Κατέβαζαν δύο δύο τα ποτά, που λέει ο λόγος και στο κέντρο η προεδρίνα, που ήταν μια «Βικινγκάρα» νταρντάνα δυο μέτρα, να κινεί τα νήματα, μαζί με μια από τις Ισλανδές.

Με ζώσανε τα φίδια. Θα στήσουν τη διαιτησία με όλα αυτά, σκέφτηκα. Η Δανία  δεν είχε ανάγκη, υπερείχε πλήρως, η Ισλανδίας, που είχε!

Έχουνε τακιμιάσει οι Βίκινγκς, διαολιζόμουνα Προσπαθούσα να πείσω τον εαυτό μου ότι δεν θα γίνει έτσι το πράμα, αλλά ήμουν χίλια χρόνια στα γήπεδα, δεν μπορούσα να είμαι αφελής και να κάνω ευχές.

Πήγα μπαρουτιασμένος στο ματς με τους Ισλανδούς και το ‘χα πει στον Ταυρόπουλο και στον Βάσο, τι είδα.

Με τη Δανία, εντάξει, ηττήθηκε η ομάδα μας, δεν είχαμε και σωστή διαιτησία, είπαμε ΟΚ. Πάμε με τους Ισλανδούς, όμως, παίζουν οι δύο ουδέτεροι διαιτητές. Θέλουμε νίκη για πρόκριση, παίζουν σπουδαία οι παίκτες μας, με διαιτησία κόντρα!

Φτάνουμε δευτερόλεπτα πριν από το τέλος, 30 περίπου, μας δίνουν δύο σφυρίγματα-μαχαιριές, χάνουμε το ματς που δικαιούμασταν να πάρουμε και την πρόκριση, βεβαίως. Διαμαρτυρίες πολλές και τα σχετικά, από όλους μας, αλλά εγώ που τρελαινόμουν πάντα με τις αδικίες, δεν τις αντέχω με τίποτε, πήρα τον Ιταλό διαιτητή, τον δήμιο, τον εκτελεστή, στο κατόπι.

Τον περνούσα γενεές δεκατέσσερις σε όποια γλώσσα ήξερα βρισιές (και ξέρω σε πολλές!) και στα ιταλικά, φυσικά. Έκανα σαν λάσο το καλώδιο του κομπιούτερ μου και τον έτρεχα όπως άλλαξε ταχύτητα για να πάει στα αποδυτήρια.

Με ακολούθησε και ο Βάσος, που όπως όλοι τα είχε πάρει άγρια. Του έχωνε κι ο Βάσος «γαλλικά» και άλλα.

Νομίζω του φωνάζαμε θα σε δούμε στην Κύπρο, ρε π…, όταν σε στείλουν και θα τα «πούμε», τέτοια πράματα. Θα ήταν η πρώτη μας πρόκριση σε παρακάτω φάση του Ευρωμπάσκετ, την άξιζαν οι παίκτες μας, μας την έκλεψαν.

Κλειδώθηκε στα αποδυτήρια ο Ιταλός και αργότερα έκανε πίσω από την πλάτη του Βάσου καταγγελία στη FIBA. Τον κατήγγειλε για εξύβριση, απειλές, προπηλακισμό και άλλα σχετικά. Έτσι βρέθηκε στο «εδώλιο» ο Βάσος μας.

Προϊόντος του καιρού το διασκεδάζαμε στη συνέχεια το επεισόδιο με τον Βάσο. «Τον ππεζεβέγκη, έπρεπε να τον δέρουμε να του μείνει το ραφτί, αλλά πρόλαβε και κρύφτηκε»!.

Αιωνία η μνήμη σου, αγαπητέ Βάσο.

Καλή μετάβαση. Συλλυπητήρια στους δικούς του και στον Κεραυνό Στροβόλου. 🔚

Προηγούμενο Άρθρο

🔰ΑΕΚ: Ανακοίνωσε τα… δυο χέρια του Λειβαδιώτη!

Παρόμοιο περιεχόμενο …

📜Όταν οι Ερυθροκίτρινοι είχαν… προσέξει για πρώτη φορά έναν ταλαντούχο νεαρό…

📖Περίπου 25″ ➡️Την Ένωση υποδέχεται ο Κεραυνός κατά την ερχόμενη αγωνιστική… Η παλιά ιστορία που ακολουθεί, διαδραματίστηκε κατά την αγωνιστική περίοδο 1999-2000! Τότε λοιπόν η Ένωση είχε ανέλθει στην κατηγορία των μεγάλων και κατά την […]

9️⃣Άλφα Χ6, τα τρία… λοιπά, η μοναδικότητα του Κεραυνού και οι αποχρώσεις!

📖 Περίπου 40“ ➡Εννέα θα είναι οι ομάδες που θα μετάσχουν στη ναυαρχίδα των διοργανώσεων της ΚΟΚ και το στοιχείο που… κυριαρχεί, έχει να κάνει με το ότι, τα ονόματα των έξι από τις εννέα […]

🔵 Στη σημερινή Παγκόσμια εκστρατεία ενημέρωσης Αυτισμού, η Κυπριακή τροχοκαλαθοσφαίριση, μετέχει καθολικά!

📖 Περίπου 2` ➡️Μια σημαντική Παγκόσμια επέτειος έχει ξημερώσει, καθώς σήμερα όλοι φοράμε μπλε, επειδή πρόκειται για την Παγκόσμια μέρα αυτισμού! Στην Οικουμενική αυτή εκστρατεία λοιπόν μετέχει και η Κύπρος μέσω των ομάδων Τροχοκαθίσματος, καθώς […]